Onderhoud

Je kan jouw kantoenen tent schoonmaken door het vuil met een zachte borstel er af te borstelen en af te spoelen met leidingwater. Gebruik hierbij geen zeep of andere reinigingsmiddelen, dit geeft lekkage.

Stalen stokken dienen na elke vakantie goed schoon en droog gemaakt te worden. Vervolgens kunnen de stokken behandeld worden met autowas. Heb je de tentstokken behandeld met autowas? Sla ze dan wel apart op van de tent.

Tentdoek blijft bij goed gebruik/onderhoud de gehele levensduur waterdicht. Mocht de tent toch gaan lekken dan adviseren wij je deze plek in te spuiten met een waterdicht middel geschikt voor katoen bijvoorbeeld met Nikwax cotton proof. Als de tent lekkage vertoont impregneer dan niet direct de hele tent, maar behandel alleen de plekken waar lekkage voorkomt. Het katoen van de tent is namelijk zo geweven dat deze een ademend vermogen heeft.

Wij raden aan om je tent te allen tijde goed te ventileren, ook als de tent niet gebruikt wordt. Ventileren zorgt ervoor dat er geen condensvorming ontstaat in je tent. Het is vooral belangrijk om goed te ventileren tijdens het koken. Doe je dit niet, dan ontstaat er condensvorming in je tent. Condens kan leiden tot schimmelvorming.

De grootste bedreigingen voor de waterdichtheid van de tent zijn zonnebrandolie, (af)wasmiddelen of dampen daarvan. Het wassen of drogen van de was, in of op de tent, raden wij dan ook sterk af. Daarnaast raden wij het schoonmaken van het grondzeil met een wasmiddel ook af. Deze handelingen kunnen lekkage veroorzaken.

Je kan de harsdruppels met een lepel wegscheppen. De restanten moet je laten drogen, deze kan je daarna tussen je vingers verpulveren.

Als je aan zee hebt gekampeerd raden wij je aan de tent af te spoelen met zoet water. Het zeezout neemt namelijk vocht op en dat kan leiden tot schimmelvorming.

Een tent mag maximaal 24 uur nat in de verpakking zitten.

Reparatie

Contact opnemen met het atelier is heel eenvoudig. Dit kan via het contactformulier op de website, door een e-mail te sturen of maak telefonisch een afspraak: 0578 – 694 888 (keuze 2 in het menu).

Wil je er zeker van zijn dat je tent weer terug is voor je volgende vakantie? Lever hem dan direct na je vakantie in ter reparatie.

Bestellen en betalen

Je kan een tent bestellen in de Brandstore in Heerde, per e-mail: info@dewaardtenten.nl of telefonisch: 0578 – 694 888 (keuze 1 in het menu).

In de winkel kan je zowel contant betalen als met de pin. Houd bij pinbetaling rekening met je daglimiet.

In het atelier kan je alleen met de pin betalen.

Garantie

Wij verlenen garantie op materiaal-, productie- en constructiefouten op tenten gemaakt in de fabriek van De Waard. Slijtage, oneigenlijk gebruik en onzorgvuldige opslag vallen niet binnen de garantie. Wel zoeken we in deze gevallen natuurlijk graag samen met jou naar een passende oplossing. Als eerste eigenaar kan je aanspraak maken op garantie op vertoon van de originele factuur. Reparaties aan jouw tent vinden altijd plaats in ons De Waard atelier. Als je jouw tent ergens anders laat repareren kunnen we de kwaliteit van de reparatie niet garanderen en daarom vervalt daarmee de garantie. Reiskosten en/of gevolgschade vallen niet onder de garantie.

Levenslange garantie betekent de tijd dat de tent meegaat bij normaal gebruik. Voor een 340 grams katoenen tent geldt hiervoor 50 sta-weken. Voor een 220 grams katoenen tent geldt een garantietermijn van 30 sta-weken.